Acum câteva zile am pus câteva poze/filmulețe pe Instagram/Twitter/Facebook dinăuntrul unor containere maritime. Da, ai citit bine. Iar dacă ai trecut pe lângă ele, pe Șelari (nr.4), prin Centrul Vechi Bucureștean, și nu știai ce, care, cum… afli de la mine, în exclusivitate. [POP UP] este al treilea mall, din lume, făcut din containere maritime (după Boxpark din Londra și Restart din Noua Zeelandă) și este rezultatul a doi ani de cercetari, idei și muncă. Am avut plăcerea să fac un tur al locației, la invitația unuia dintre oamenii au pus baza acestui viitor spațiu de entertaiment.
Ideea a plecat de la nevoia de ceva nou, lipsit de clișee (mall-uri clasice, magazine de lux, galerii comerciale standard), dorindu-se ceva cu totul diferit care să atragă oamenii prin muzică, artă, sport – un loc unde să fie valorificat cel mai de preț lucru al omului muncitor din ziua de astăzi: timpul liber.
Astfel s-a născut locația unde oamenii nu vor veni “la shopping”, un Urban Lifestyle Center alcătuit din 25 de containere maritime (2,5 metri lățime / 2,7 metri înălțime și 12 metri lungime) care au fost aranjate ca un fel de puzzle, un tetris uriaș. S-a dorit atragerea unor branduri care nu sunt în România, brand-uri cool, mai dificil de găsit, astfel că după UK, NY, Berlin sau Amstedram, Ben Sherman se găsește și la București în cadrul [POP UP].
Cam așa s-a lansat magazinul Ben Sherman din NY (așa că e posibil să avem parte de ceva surprize și în București)
KALA KONCEPT – ideea unui antreprenor româno-elvețian care a dorit să împartă pasiunea pentru brandurile lui preferate QlockTWO (link video), Schott NYC – cei care au creat modelul gecii de piele Perfecto, revoluționând conceptul de geacă de piele, acum mai bine de 50 de ani, fiind primii care au introdus fermoarul la o geaca de piele, devenind un brand iubit de către mari artiști (James Dean, Marlon Brando, Lady Gaga, Beyonce, 50 Cent ș.a.), Seven Fridays, QWSTION (genti elevetiene de voiaj) și TISSOT.
ENGLISH COTTAGE – un fel de paradis pentru iubitorii de home decoration ce a adunat branduri ca Jason, Edwin Jagger, Churchill, Clayre, EEF sau Yankee Candle.
MAC Cosmetics – singurul magazin MAC, din lume, realizat în continere maritime.
Pe lângă spațiile închiriabile pentru magazine (aproape 60% deja ocupate), de la parter, mai sunt două chestii încă de adăugat, una mai faină ca cealaltă:
1. În spațiul care găzduiește [POP UP] de pe strada Șelari, nr. 4, se află și un Muzeu de Artă Stradală (link Adevărul) în spațiu deschis, în acest sens existând chiar și un catalog (pdf) pentru lucrările expuse.
Iar omul ăsta este genial, și-a făcut autoportretul din mozaic (gresie și faianță)! *** Iulian Moldovan (FB, Blog)
2. Deasupra celor 18 containere de la parter va fi o mare și faină terasă ce va găzdui evenimente: concerte – deja se stabilește agenda pentru 2014 (include și event-uri de muzică electronică, deci acolo mă găsiți!), expoziții de artă, evenimente ce implică sport în aer liber și evenimente private. Și pe lânga terasă va fi și un mic restaurant, ca să fie totul perfect echilibrat și stomacul răsfățat. PS Am aflat că, peste cam o lună, totul va fi gata.
Nu știu despre voi, dar pe mine știu unde mă va prinde soarele de primăvară 🙂
Cam forțată inserarea unui astfel de complex comercial într-o zonă centrală ce cuprinde clădiri cu valoare arhitecturală și istorică.
Dockyard ”pe Lipscani”…
Băi, dacă-mi aduc eu aminte bine, acolo era înainte un teren viran, deci mno, printre atâtea bodegi, nu dă chiar rău.
Da’ nici n-are legătură cu împrejurimile;
că dacă tot e gol terenu, măcar să fie ceva
În fine, nu e bună direcția urmată
Proiectul este temporar…daca nu, nu s-ar fi numit pop-up presupun. Asa ca Flavius be happy! Personal cred ca centrul vechi este suprasaturat de localuri, iar ceva nou nu poate decat sa aduca lucruri bune.
Dacă e temporar, e bine; în schimb ceva nou ar putea să însemne și altceva în afară de magazine. Practic nu se încadrează acolo un mini-mall sub formă de containere, cel puțin estetic vorbind.
Pingback: E un loc în Centrul Vechi – POP UP | VERTIGE