Ieri au vuit presa, blogurile, Twitter-ul, toate media, se lansa UBER Bucharest, noul sistem de taximetrie, care, de fapt, nu e taximetrie. E un sistem de ridesharing, ce vrea să însemne (zic ei) niște călătorii mai rapide, fiind o alternativă excelentă la metodele clasice de transport în comun. Dar nu, șoferii/taximetriștii o vor face pentru bani, unii chiar în timpul liber, după job, UBER București fiind o afacere, oamenii vor să câștige niște bani, nu să fie mai puține mașini în traficul bucureștean, nu să mergem cu toții câte 4-5 în mașină. E vorba de bani, punct.
Nu voi intra în detalii despre sistem (voi posta un link la sfârșit), ci doar voi spune câteva lucruri pe care le-am observat/aflat în timpul cursei din această seară.
-
În seara lansării, pe 25 februarie 2015, nu am găsit nicio mașină disponibilă în zona Piața Presei, deși nu era ora de vârf, ci puțin trecut de ora 21.
-
Astă seară, după ce m-am tuns la Londra 17 (faini oameni și mișto atmosfera + serviciile), am găsit o singură mașină disponibilă, am comandat și aveam de așteptat 6 minute, doar că s-au dublat, Dacia Logan condusă de Mihai a ajuns după fix 12 minute. Nu știu cum calculeză aplicația timpul estimat, cert e că nu o face prea bine.
-
Numărul de înmatriculare nu îți este afișat când mașina e aproape de tine, ci în momentul în care șoferul apasă pe Am ajuns, în aplicația lui de UBER.
-
Deși am așteptat 12 minute după Mihai, am avut surpriza să mă urc într-un Logan foarte curat, cu șofer îmbrăcat la costum și care avea să vorbească foarte frumos și să conducă la fel.
-
De la Mihai am aflat că șoferii înrolați în sistemul UBER sunt notificați cu mesaje de genul “Astă seară, numărul de comenzi s-a tripat față de ieri, vă rugăm să fiți prezenți în trafic, în special în centru, zona Unirii”.
-
Șoferii urmează să fie plătiți săptămânal cu 80% dintre încasări, iar dacă au doar calificative de cinci stele, pot primi și niște bonusuri. I-am dat 5*, am primit la fel.
-
Ce n-am înțeles e cum declară șoferii banii către stat, căci UBER cică nu le reține taxe, deci fiecare șofer ar trebui (cred) să-și înregistreze contractul la Administrația Fiscală(?), prin urmare ar urma să-și plătească singuri dările către stat. Chiar sunt curios cum va fi reglementată treaba asta, pentru că UBER nu zice nimic.
-
Poți să dai Split fare, astfel că poți împărți valoarea cursei cu un prieten, care trebuie să aibă și el cont activ de UBER + aplicația instalată. Prietenul va primi o notificare, urmând ca apoi să o și accepte. Datele de pe site-ul de suport în engleză spune că fiecare mai plătește câte 0,25$ atunci când se face Split fare. Din nou, nu se știe dacă funcționează la noi și care este suma care va trebui plătită de cei care împart valorea cursei.
-
Parcă aplicația trebuia să îți estimeze suma de plată, atunci când introduci destinația, mie nu mi-a afișat nimic de genul. Nici în timpul cursei nu poți vedea cât ai de plată, ci doar la sfâșit. Prima cursă de cel mult 30 de lei este gratuită, dacă introduci codul promoțional UBERBUCHAREST.
-
Ulterior, primești pe mail detaliile cursei, suma de plată (rotunjită în jos), harta cu traseul, adresele de plecare și sosire, numărul de km parcurși, durata cursei și numele șoferului.
-
UBER nu are voie să staționeze în stațiile de taxi, nu au nici asigurare pentru persoane ori bagaje.
-
Sunt curios cum va evolua și cum va fi îmbunătățit sistemul UBER București, mie-mi place.
Mai multe detalii despre UBER, la Mariciu.
Mersi pentru impartasirea experientei.Asteptam extinderea in tara. 🙂
Bă tată, păi tu ai mers de tăţi banii, cum s-ar zice :))
Am încercat şi eu să comand astăzi la 17:30, evident că nu era nicio maşină. Abia am găsit taxi :)) Însă ieri, când mă jucam prin aplicaţie, îmi arăta o maşină în 6 minute.
IF86NFS 😀 😀 😀
In primul rand Londra 17 sunt niste tepari oridinari, total neprofesionisti din toate punctele de vedere. In al doilea rand staul nu o sa pupe nici un leu din afacere pentru ca toate platile se fac prin transfer bancar cartre conturile uber. Poate bancile sa mai ciupeasca ceva comisioane.
Bafta!
Salut, te rog să argumentezi ambele afirmații 🙂
Cu bacșișul cum e? Dai, nu dai? Ce-am mai citit la alții, unii șoferi cam așteaptă ceva de la client.
Eu n-am lăsat și am înțeles că UBER le recomandă șoferilor să nu accepte bacșiș. La Black Cab și UBER eu nu las. Deja am început să las preferențial și la taxi-urile normale în funcție de calitatea cursei.
Ionut, multumesc pentru aprecieri! Politica firmei este intradevar fara bacsis! Nu v.ati saturat de taximetristi? De parcagii? De portari? bacsis peste tot… aici totul se vrea perfect si complet. Eu chiar am refuzat in cateva randuri. Alchim si eu astept sa argumentezi treaba cu plata la stat. De altfel daca stie careva cum sta treaba, ii rog pe aceasta cale sa ne lamureasca, altfel spus reformulez, cei care incaseaza bani din afara tarii ii declara sau nu? E necesar un Pfa sau II? Revo refetitor la nr. am zis de sute de ori ca il schimb si tot nu am ajuns..o sa schimb masina cu totul pana la urma.
@Mihai, lasă-l aşa, are farmecul lui şi cu siguranţă lumea te va identifica mai rapid drept „loganul ăla alb cu număr de NFS”. Poate funcţiona în avantajul tău, îţi formezi clienţi, cunoştinţe. De exemplu mie mi-a rămas în minte şi chiar ar fi mişto să mă întâlnesc cu tine data viitoare când fac comandă 🙂
Revo multumesc de pont o mica completare este negru Nu alb… toate bune!
Pingback: Ați mers careva cu UBER până acum? Pe stilde ridesharing, desigur - Cristian China Birta