Tory Burch copiază, românii reacționează

UPDATE: 13 iunie, 00:16 – după ce s-a plictisit de șters atâtea comentarii, marketing-ul de la Tory Burch a recunoscut și a admis că una dintre creații a fost inspirată după o haină românească.

Zapam ieri printre postările pe care Zuckerberg, cu al său algoritm, dorește să mi le afișeze în news feed și, din scroll în scroll, m-am oprit la o imagine share-uită de câțiva prieteni. Opa, e cu scandal în lumea fashion! Între timp, numărul share-urilor a ajuns la aproape 20.000, iar românii nu încetează să asalteze brandul american Tory Burch, la postările de pe pagina oficială de Facebook.

Pe scurt, Tory Burch este un brand american, fondat la New York, în 2004, de către designerița cu același nume. Doamna designer are 50 de ani, o avere de peste un milard de dolari și deține ~200 de magazine, prin toată lumea.

Pe 5 iunie, adică fix acum o săptămână, a apărut pe site-ul VOGUE un colaj cu 24 de fotografii ale colecției RESORT 2018 Tory Burch.

 

Pe 10 iunie, apare o postare pe pagina de Facebook La Blouse Roumaine, în care brandul american este acuzat că a copiat aproape unu la unu o haină tradițională românească din secolul 20. Mai precis, haina originală chiar este expusă în The Metropolitan Museum of Art, New York, fiind o donație din 1981.

 

Drept urmare, se ajunge la viralizarea postării de mai jos și la asaltarea paginii de Facebook Tory Burch, unde adminii nu mai pot face față comentariilor venite din partea românilor. Multe au fost șterse sau ascunse, iar altele încă sunt prezente. Iar acum toată lumea așteaptă ca situația să fie tratată și de presa de modă din State și să vedem unde se va ajunge, într-un final.

 

 

Surse: Vogue, The Metropolitan Museum of Art New York, La Blouse Roumaine, FB Tory Burch.

Acest articol are un comentariu

Lasă un răspuns