Pe vremea când munceam în Pipera, mă tot gândeam să-mi cumpăr o trotinetă electrică, aș fi avut de mers 3 km dus, 3 întors, zilnic. De acasă la metrou, un km, de la metrou la birou, încă doi. Dar asta însemna să și am loc cu ea în metrou (ce glumă bună, știu).
Am renunțat la idee, m-am mai plimbat uneori cu ale prietenilor, iar aseară am testat o trotinetă electrică ce poate fi închiriată de pe stradă. Ieșisem de la metrou, la Aviatorilor, și am văzut trei puștani călare pe trotinete albastre. Aha, tocmai văzusem ceva postări pe Facebook cu serviciile de închiriat trotinete care vor fi disponibile în București, așa că am hotărât să-mi fac mai ușor drumul de 2 km, până la dentist. Am instalat aplicați Wolfe Rides, pus datele, băgat cardul, mi-a luat 1 leu și am fost gata de plecare. Eh, unul dintre copii mi-a zis că nu merge trotineta pe care pusesem mâna. Ok, m-am uitat pe harta live și am văzut alta, de partea cealaltă a intersecției. M-am dus lângă ea, am scanat codul QR, s-a deblocat frâna de pe roata din față și am apăsat accelerația… țeapă, nu mergea. Bine că primul leu retras îți este dublat sub formă de credit în aplicație, așa că n-am plătit nimic dar mi-a retras 1,25 lei (deși pornirea e 2 lei, n-am înțeles, mă rog, am închis cursa, le-am dat feedback și am plecat în căutarea altei trotinete libere). Am mers 1 km, până la Piața Dorobanți, unde era una singurică, sigur pe mine mă aștepta. Asta a și mers, am ajuns la fix la dentist, m-a costat 4,5 lei, 11min06sec, 1,35 km.
Am stat câteva ore la dentist, trotineta m-a așteptat în față, unde am lăsat-o (pe stradă), m-am urcat pe ea și am plecat spre metrou (Ștefan cel Mare): 0,84 km, 05min51sec, 2,5 lei. Deci înțeleg că pornirea de 2 lei acoperă primele patru minute, căci tariful e "2 lei pornirea, 0,5 lei minutul".
Nu am găsit orarul de funcționare, citisem undeva că până la 20:00, altundeva scria până la 21:00, nu știu ce să zic, eu am pornit cursa puțin după 21:00, dar măcar mi s-a aprins farul automat (tare). Mă rog, detalii găsiți la ei pe site sau Facebook.
Vor mai apărea încă două servicii similare, însă concluzia mea este că închiriatul unei trotinete electrice în București este de ajutor doar dacă ai de mers cel mult 2-3 km, după ce ai coborât dintr-un mijloc de transport în comun. Plus că după 2-3 km, costul ajunge sau chiar depășește prețul unei curse Uber / Taxify. Mai pui la socoteală și faptul că e greu și nesigur de mers pe strada, alături de mașini… pe trotuar e și mai complicat, în multe zone, dacă nu sunt pietoni, sunt gropi sau denivelări. Deci salut inițiativa, dar va fi greu în București, până când nu vom avea piste speciale, așa ca pe Calea Victoriei.