Nu sunt nici pe departe un fan F1, nu cred că am văzut niciodată o cursă cap-coadă, însă evenimentul din weekend nu avea cum să nu ajungă în atenția oricărui om care e cât de cât la curent cu subiectele importante ale zilei. Probabil știți și voi, pilotul franco-elveţian Romain Grosjean a dat cu bolidul în parapeți, având viteza de 220 km/h, mașina s-a rupt în două, apoi a luat foc. Din fericire, pilotul a ieșit singur dintre fiare, doar cu câteva arusuri la mâini și o entorsă la gleznă. Dar, și acum revenim la titlu, aici e partea interesantă.
Mai exact, pilotul implicat în accident a scăpat cu viață datorită Halo, sistemul de protecție introdus în 2018 ca obligativitate pe monoposturile de Formula 1. Dintr-o simulare FIA, în care s-au utilizat datele din 40 de accidente, a reieșit că Halo crește rata de supraviețuire a pilotului cu până la 17%.
Halo e o furcă de numai 7 kg, fiind cea mai dură piesă a mașinilor de F1, făcută din titan, și poate susține o greutate de 12.000 de kg. Aruncați o privire mai jos:
Doar că ce să vezi, al nostru pilot (ce tocmai a scăpat cu viață dintr-un accident urât de tot) spune de pe patul de spital că acum regretă că s-a opus introducerii obligatorii a sistemului de protecție Halo… care l-a salvat de la moarte. Prin analogie, cei care cred că pandemia Covid-19 e o mare făcătură și că vaccinul e o conspirație a ocultei masonice, când de fapt merge cu paracetamol și ceai de aiureli + mult usturoi, că e doar o răceala normală… ei, fix ei ar trebui să să simtă acum precum Grosjean, să nu le taie calea doamna cu coasa și să nu aibă norocul pilotului. E ok să fii prost, nașpa e să nu-ți revii.
An update from Romain Grosjean on his Instagram ❤️ @RGrosjean pic.twitter.com/Pps94VpAQT
— WTF1 (@wtf1official) November 29, 2020