Nici nu vreau să-mi aduc aminte cum era pe vremea dial-up, căci de când cu work from home, cred că la noi în casă consumăm mii de GB, lunar. Din fericire, în România chiar stăm bine de tot la capitolul internet fix și nu am auzit pe nimeni care să se plângă că gâfâie serviciul de streaming video sau că nu merge video call-ul în ședințele de la muncă, deși unii mai dau vina pe dificultăți tehnice, ca scuză pentru întârzieri în call-uri sau când nu vor să vadă o prezentare. Sau, ca mine, când sunt în pijamale și chiar nu am chef să-mi etalez bluza cu halbe de bere sau tricoul cu Moș Crăciun, într-o conferință video. Și mai sunt cazuri, în care unii se trezesc ba cu pisica pe tastatură, ba cu copilul dansând în fundal pe Baby Shark (doo, doo, doo, doo, doo, doo).
Revenind la titlu, am aflat de prima rețea din țara noastră care primește certificare umlaut, pentru cea mai bună experiență de utilizare a internetului fix din România, pe baza scorului general obținut în urma evaluării de către auditorul german independent, a peste cinci milioane de eșantioane de trafic de internet colectate în perioada martie – august 2021.
Pentru că nu mai contează dacă ai la ușă o “țeavă” de 1, 2 sau 10 Gbps, ci experiența utilizatorului cu serviciile de internet, mai exact ce primești și cât de calitativă este conexiunea, oriunde te-ai afla, în ultima cameră din casă ori în cel mai îndepărtat colț de la birou. Calitatea router-ului de internet instalat de operator în casă sau la birou, precum și calitatea access point-ului de Wi-Fi, contribuie în mod esențial la experiență reală a clientului cu serviciile de internet fix. Desigur, aceasta trebuie să fie sustenabilă și toți membrii familiei să beneficieze simultan de ea, nu pe rând.
Astfel, conform auditorului german independent umlaut, Vodafone Supernet Fibră asigură cea mai bună experiență de utilizare a internetului fix din România, fiind prima astfel de certificare oferită unui operator de rețea de internet fix din România.
Supernet Fibră a obținut un scor total de 866 puncte dintr-un maxim posibil de 1.000 de puncte, cu un avans de 24 de puncte față de următorul clasat și de 239 de puncte faţă de operatorul situat pe ultimul loc, fiind cotată de către umlaut ca cea mai bună viteză medie de descărcare a datelor, punctând și performanțe notabile în ceea ce privește viteza de încărcare (link certificare).
Background tehnic:
Prima metodologie de evaluare cu adevarat end-to-end si care surprinde experienta reala a clientilor cu serviciile de internet fix.
Spre deosebire de metodele actuale de “ranking” a serviciilor de internet fix, bazate pe teste de viteza initiate in mod voit de catre un client/operator de la un terminal (laptop, calculator, tableta, telefon) catre o destinatie fixa de internet (cum ar fi serverele Ookla sau Netograf) prin intermediul unei aplicatii dedicate (i.e. Ookla Speed Test), metodologia folosita acum de umlaut este una de tip crowdsourcing.Aceasta se bazeaza pe analiza sesiunilor de internet efectuate de clienti, in orice moment din zi, catre destinatiile de internet pe care acestia le acceseaza zilnic. Datele referitoare la calitatea sesiunii de internet si a canalului de Wi-Fi utilizat de terminalul respectiv, in casa si la birou, precum si sustenabilitatea acestor parametri tehnici pe toata durata sesiunii de internet efectuata de client sunt culese direct. Aceasta metodologie permite o evaluare reala, end-to-end, a experientei unui client cu serviciile de internet fix. Volumul sesiunilor de internet analizate este extrem de mare astfel ofera o relevanta crescuta din punct de vedere volum si numar de clienti. Rezultatele oferite de umlaut au la baza un volum de 5 milioane de sesiuni de internet culese in perioada martie-august 2021.
Pingback: Salvamont România folosește drone în acțiunile de salvare