De voie, de nevoie, pe autostrada A3, între București și Ploiești, nu ai voie să ai nevoi – după 11 ani, nicio toaletă sau benzinărie

Nu mai e atât de cald, încât să funcționeze AC-ul nonstop în casă, dar nici atât de frig nu e, încât să fiu nevoit să închid toate geamurile, așa că mirosul sulfuros din sudul capitalei mi-a invadat din nou casa. Ciudat, de obicei se întâmpla doar în weekend, când nu are lucrează nimeni de la Garda de Mediu (mă rog, oricum e degeaba – în caz că nu ați văzut clipul Recorder Misterul aerului otrăvit din sudul Capitalei, dați un play). Și nervos cum eram, scoțând tot aerul pe nas, mi-am adus aminte când m-am enervat recent, la fel de tare, adică săptămâna trecută, când am fost plecat în concediu, la Brașov – unde am ajuns mergând și pe A3, București – Ploiești… fain drum, ai zone chiar și cu trei benzi, dar pe parcursul celor fix 62 de km NU ai unde să te pișicaca, nici unde să alimentezi cu combustibil, nici unde să oprești pentru orice urgență sau nevoie, căci cele 10 spații de servicii (care există din 2019)  sunt blocate cu betoane, ba chiar păzite de câte un om plătit cu 9 lei/oră ca să nu intre nimeni acolo. Detalii, mai jos.


De ce nu sunt spații de servicii pe A3, autostrada București – Ploiești?

  • Bucata din autostrada  A3, București – Ploiești, a fost dată în folosință acum 11 ani, în 2012.
  • Considerată alternativa pentru DN1, este în continuare puțin circulată, cu un trafic de patru ori mai mic decât Drumul Național 1. Nu s-a schimbat nimic în 11 ani. În ciuda unei investiții de peste 150 de milioane de euro, autostrada tot nu are parcări sau toalete.
  • Fiecare dintre cele 10 spații de servicii (din 12 promise) nefolosite este supravegheat de câte un paznic plătit cu 9 lei pe oră. În fiecare lună, costul cu acești oameni se ridică la peste 60.000 de lei, adică mai bine de 10.000 de euro.
  • ”Contractul pentru amenajarea spațiilor de servicii/parcări a fost semnat în 2016 cu o asociere de firme din România, dar reziliat în august 2021 pentru întârzieri.

  • După aproape doi ani, CNAIR încă nu are un nou contract pentru că, la un an de la reziliere, nu a avut nicio ofertă la licitația pentru finalizarea lucrărilor. Din august 2022 și până în martie 2023 nu a reușit să refacă documentația pentru a treia licitație”, potrivit unui răspuns oficial al CNAIR transmis Economedia.

    CNAIR: „În prezent, pe sectorul de autostrada A3 București – Ploiești, nu avem deschise parcări.

    Răspunsurile CNAIR la solicitările făcute de Observatorul Prahovean:

    CNAIR: ”Referitor la solicitarea dvs. transmisă Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, vă comunicăm următoarele:

    1. Din ce motive, după 11 ani, spațiile de servicii nu sunt finalizate pe Autostrada A3 – București Ploiești?

    CNAIR: ”Contractul a fost semnat în data de 11.01.2006. Pe parcursul derularii contractului antreprenorul a revizuit de mai multe ori Programul de Execuție, iar termenele de finalizare aferente lucrărilor care fac obiectul contractului nu au fost respectate.

    Din luna ianuarie 2021 antreprenorul (Asocierea S.C. GOOD PROD S.R.L.- S.C. AXIA S.R.L. – S.C. IPTANA TRANSPROIECT S.A.) nu a mai fost prezent în șantier și nu a mai demonstrat prin nicio acțiune intenția sa de a finaliza execuția lucrărilor, fără a mai prezenta vreo motivare pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, fapt ce a demonstrat fără echivoc că acesta a abandonat lucrările. Astfel, CNAIR a decis rezlierea contractului în data de 16.08.2022.”

    1. Ce demersuri s-au făcut pentru finalizare și când estimați că ar putea fi date în folosință?

    CNAIR: ”În data de 08.09.2023 a fost transmisă către Direcția Achiziții din cadrul CNAIR 0documentatia pentru realizarea unei Expertize Tehnice a lucrărilor executate, a lucrărilor rămase de executat și actualizarea devizului estimativ în cadrul contractului, dar nu a fost depusă nicio oferta pentru respectiva procedură de achiziție. În prezent, au fost facute demersuri pentru reluarea procedurii de achiziție publică.”

Mai multe, aici:

Acest articol are un comentariu

Lasă un răspuns