De când suntem trei, am realizat că acum chiar avem nevoie de un autoturism mai spațios, așa că am fost nevoiți să ne despărțim (cu greu) de prima noastră mașină, după șase ani și un pic. Nu am fi schimbat-o, dar în Golf nu încăpeau prea multe lucruri, mai ales dacă nu aveam liber scaunul pasagerului din față. Așa că am făcut un upgrade la un VW mai măricel, care e și mai înalt, am ales și airbag-uri laterale spate (opțiune pe care cu greu o găsești la mașini deja configurate sau vândute SH), căci un copil te face să te orientezi către o mașină mai sigură – moment în care am decis și că nu mai e cazul să avem două seturi de jante, implicit două seturi de anvelope, astfel că am ales să trecem la unele all season. Am analizat, citit, urmărit recenzii și comparații, și am făcut cea mai bună alegere pentru noi, iar mai jos detaliez și cele 5 motive care ne-au ajutat să luăm decizia de a trece la anvelope all season.
-
Nu mai plătim hotel, nici schimb sezonier. Presiunea o fac singur, la echilibrat voi merge periodic. Deci și dacă avem o pana nașpa pe an, e mai ieftin să schimbăm cu totul o anvelopa. În București te costă cam 800 de lei hotelul + 2 schimburi pe an, adică mai mult decât costă o anvelopă de-ale noastre. Iar la cât mergem noi + probabilitatea ghinionului de a lua vreun cui (am luat două în 6 ani juma, doar o dată a fost nevoie de schimbat anvelopa cu totul), tot ieșim mai ieftin.
-
Noi mergem destul de puțin, așa că mai degrabă îmbătrânește cauciucul anvelopelor, decât să le uzăm de la prea mulți km parcurși (Michelin recomandă schimbarea lor la maximum 10 ani de la data fabricației, indiferent de uzură). Așa că, tot din punct de vedere financiar, nu e rentabil să avem două seturi de anvelope, în niciun caz două seturi de jante, cum am avut la Golf.
-
Pentru nevoile noastre, NU avem nevoie de anvelope dedicate de iarnă, anul ăsta am avut o singură zăpadă în București, care oricum a dispărut repejor de pe carosabil. Noi mergem aproape exclusiv urban, de obicei doar prin București + mai un drum la mare, la ai mei la Curtea de Argeș + alte drumuri tot urbane, deci nu ne vom aventura cu ea pe coclauri, pe teren accidentat, pe munte sau mai știu eu pe unde, astfel încât anvelopele noastre all season să nu își facă treaba. Iar aici pasez tastatura la punctul următor:
-
Anvelopele all season sunt proiectate pentru o deplasare sigură pe tot parcursul anului, în orice condiții, până la limita legală de uzură; sunt omologate pentru a fi utilizate pe timp de iarnă (marcajul 3 vârfuri muntoase cu un fulg de zăpadă (3PMSF)) și respectă cerințele reglementărilor europene privind condusul pe timp de iarnă. Menționez cele de mai sus pentru că mulți șoferi, printre care m-am aflat și eu, preferă să aibă anvelope de vară, respectiv de iarnă, că e mai sigur, domne, dar dacă alegi unele premium, pentru climatul nostru și condițiile de deplasare menționate mai sus, nu ai absolut niciun stres, ba chiar sunt mai bune decât multe anvelope care nu sunt din clasa premium. Și iar pasez tastatura spre ultimul punct:
-
Am ales cele mai bune anvelope all season. Au ocupat primul loc în teste, ani la rând, au clasa de aderență B, clasa de consum tot B, iar pe site-ul oficial se laudă cu mai multe specificații, pe care le găsiți mai jos. Am ales Michelin Crossclimate 2 XL (SUV), am prins și frig, cu carosabil umed, am dat și de căldură în aceeași săptămână, iar când toată lumea alerga să-și schimbe anvelopele de iarnă, noi beam liniștiți o limonadă și ne plimbam cu cea mică prin parc.
- Anvelopa MICHELIN CrossClimate 2 SUV, creată pentru toate anotimpurile
- Expertul anvelopelor all-season pentru SUV-uri[1]
- Certificată pentru condusul pe zăpadă (marcaj 3PMSF)
- Lider în materie de performanțe pe carosabil umed și zăpadă la limita legală de uzură[3][4][5]
- Lider în materie de frânare pe carosabil uscat[6]
- Lider în materie de longevitate fără a compromite siguranța[7]
Unde-s fabricate?
Salut, din câte văd într-o poză de la service, scrie Michelin Hungary. Deci Ungaria, probabil, de ce, contează?